Kikelet? Választás után Mádon, Nagykovácsiban
2022. április 16. írta: CoachCo

Kikelet? Választás után Mádon, Nagykovácsiban

278367843_373778904672199_5441949601083853707_n.jpg

 

Talán kezd lecsengeni a választások utáni elemzés-cunami. A szavazatszámlálók élménybeszámolói, a politológusok, elemzők interjúi, cikkei, videói olyan nagy számban jöttek ki az elmúlt két hétben, hogy ember legyen a talpán, aki bírta követni.

Én is megírtam a magam szavazatszámlálós élménybeszámolóját, de az enyém kilógott a sorból. Ugyanis nem egy számomra ismeretlen terepen kötöttem ki (még ha nem is így terveztem), hanem Mádon, a szülőfalumban. Ezért nem tudtam és nem is akartam teljesen objektív, mindenre kiterjedő, rácsodálkozó elemzést adni. Én tényleg inkább élménybeszámolóként írtam meg azt a bizonyos napot, azokat a friss gondolatokat, amelyek engem közvetlenül utána foglalkoztattak.

Most azonban, már kellőképpen megemésztve az eredményt, a többiek beszámolóit, az országos tanulságokat, megint elkapott a kényszer, vessem össze két kedvenc településem, a jelenlegi és a korábbi lakhelyem eredményét, a tanulságokat. Persze Budapestet is kicsit a magaménak érzem, hisz a két ’falu’ között ott éltem hosszasabban, a munkám ma is jórészt oda köt, és egyébként is Nagykovácsi sok tekintetben olyan, mintha egy budai kerület, mondjuk a 2/A meghosszabbítása lenne.

Ha valakit érdekel a két település múltja, történetének alakulása, erről korábban, a helyhatósági választások kapcsán már írtam ITT. Persze az sem volt tudományos elemzés, inkább a számomra érdekes folyamatok, történelmi háttér összefoglalása, szubjektív leírása.

2022 április 3.

A szavazásra jogosultak száma jól leírja a két település, a két község közti méretkülönbséget: Mádon 1652, Nagykovácsiban 6154 lakos mehetett el most szavazni. Előbbi helyen 72 %, Nagykovácsiban 83 %-os volt a részvételi arány. Ez utóbbi messze magasabb az országos átlagnál, vagyis arra utal, itt nagyon részt kívántak venni a lakosok a döntésben. Mégsem volt elég a szavuk. Hiába szavaztak ugyanis a 7 választási körzetből 6 esetében Szél Bernadettre (még ha nem is elsöprő nagy különbséggel), a Pest2-es körzetet a fideszes jelölt, Menczer Tamás nyerte meg. Mád lakossága ehhez képest nyugodt lehet, biztos nem tekint rá a nyertes oldal fekete bárányként a jövőben, mert az ottani eredmények egyértelműen erősítették a győztes, Koncz Zsófia pozícióját (pedig az időközi választáson két évvel ezelőtt itt nem ő nyert, hanem a Jobbikos Bíró László).

278383983_374715164528697_3880354786815463713_n.jpg

Nagykovácsi renitens viselkedését a népszavazási eredmények is jól mutatják. Míg Mádon a szavazóknak csupán 19,23 %-a adott le érvénytelen szavazatot, addig Nagykovácsiban ez 38 % volt. Pedig itt aztán olyan sok a gyerek, mint égen a csillag! Az ország egyik leggazdagabb települése nem csak a lakói jövedelme alapján döntöget csúcsot évek óta, de a gyerekszám, a születések száma tekintetében is. Úgy látszik, a falu népe mégsem érezte elemi, elsöprő erővel, hogy ez lesz a legmegfelelőbb módja annak, hogy a gyerekek jövője, biztonsága garantált legyen.

Azt tudjuk, hogy a kormánypártok sokkal többet tudtak költeni a kampányra. Mégsem nagyon tűrték az ellenzéki megjelenést. Rengeteg, a fentihez hasonló üzenettel találkozhattunk szerte az országban. Valahogy sokkal jobban érezhető volt most a düh, az elszántság, az indulat. Persze nagy volt a tét. Na de ekkora? Főleg most, így visszatekintve...

De mi van mindezek hátterében? Milyen folyamatok vezettek az eredményre itt és ott?

Hiába a nagyon eltérő geopolitikai helyzet, vagy a jövedelmi, életkorbeli különbözőség, mégis meglepően sok a hasonlóság is a két településen! 

Én itt, a mádi iskolában voltam szavazatszámláló (igez, ez nyári kép... ugye milyen szép?):

dsc_0604.JPG

 

De kezdjük még előbb az előválasztással!

Egyik helyen sem volt ez egy olyan nagy jelentőségű ügy, mint más településeken. Az ellenzéki összefogás Borsod 6-ban nem is tudott több jelöltet felmutatni, csak Jézsó Gábort, aki Tiszaújvárosban él, polgári búcsúztató, és tagja a városi képviselőtestületnek. Őt az MSZP delegálta. Amennyire tudom, ezen túlmenően a térség életét nem bolygatta meg túlzottan az a lehetőség sem, hogy szavazhattak a lehetséges miniszterelnök-jelöltre.

Nagykovácsiban Szél Bernadett ellenében volt ugyan egy DK-s jelölt, de nem volt kérdés, hogy az ismert, rendkívül aktív, hiteles, az elmúlt választásokon mindössze kétszázvalahány szavazattal veszítő Bernadett megnyeri az előválasztást. Ennek ellenére mégis nagy részvételt, aktivitást váltott ki a lakosságból annak lehetősége, hogy elmondhatjuk a véleményünket, kit szeretnénk látni kormányváltás esetén a miniszterelnöki székben. Sokszor települtek ki a sátrak valamennyi településen, így Nagykovácsiban is, mindkét forduló idején. Bernadett már itt is sokszor jelen volt, lehetett vele találkozni. Ő egyébként is egészen másképp fogja fel a képviseletet, mint a legtöbb politikus: nemhogy elérhető, de egyenesen keresi az alkalmakat, hogy a lakossággal találkozzék, hogy megismerje a véleményüket.

Az előválasztás után aztán mindenki megtapasztalta azt, hogy leült a kampány.

Mádon, és gyanítom, jónéhány más érintett településen sem, még februárban sem tudták, ki is az a Jézsó Gábor.

Az, hogy ki a kormánypárti jelölt, az egyik helyen sem volt kérdés egy percig sem. Mivel Koncz Zsófia megnyerte a korábbi időközi választást, nem volt kérdés, hogy őt indítják. Már itt, az időközin kiderült, hogy jó a fényképarca, jól mutat a plakátokon, illetve az is, hogy a kedves, vidéki emberek, főleg az idősebb korosztály, hihetetlenül hálás tud lenni a szép mosolyért, azért, hogy időnként ellátogat a településére egy ilyen fontos ember, még beszédbe is elegyedik pár szó erejéig az ottaniakkal. Ha megkérdeznénk most a rá szavazókat, mit tudnak a képviselőjükről, biztos érdekes eredményt kapnánk. 

Itt Pest 2-ben, Menczer Tamás gondolataival elsőként mi nagykovácsiak a helyi Tájoló újságban találkozhattunk, amikor komoly javaslatokkal látta el Nagykovácsi lakosságát a járványkezelés témájában. Ekkor tudtuk meg sokan, nem csupán egy újabb járványszakértővel van dolgunk, de ő lesz a jelölt. Hiába, a média jól bevált eszköz, tudja ezt mindenki. Itt, Nagykovácsiban különösen. 

Mindkét településen egyértelműen beálltak a polgármesterek a kampány mögé, még ha valamikor függetlenként indultak is. Tudom, hogy Nagykovácsi polgármesterasszonya, Kiszelné Mohos Katalin közben KDNP-tag lett, tehát nem párton kívüli. Mád polgármestere, Tatárka József tudtommal még mindig független. Elvileg. Azért amikor 42-ből 39 választókerületi polgármester összeállt a fotózásra és megüzente a népének, hová kell szavazni, ki garantálja majd a biztonságot és a jövőt, akkor az számomra kemény üzenet volt. Ilyenkor gondolom azt, hogy nem lehet könnyű ez a pozíció. Kell hozzá pragmatizmus, rugalmasság, ez-az. Kinek mi. Nem zárom ki, hogy voltak köztük, akik igaz hittel tették ezt, és miért is ne. Azért van egy olyan sejtésem, hogy nem egy alulról jövő kezdeményezést láthattunk. Nagykovácsiban is meglátjuk majd, mennyire lesz fontos a település az új képviselő számára a választások után. Eddigi tapasztalataink nem jók e téren.

A másik fő támogató, az egyház szerepe viszont ennél is sokkal kérdésesebb. Mármint nem az, hogy részt vettek-e, mert nagyon is beleálltak a kampányba, hanem az, hogy mennyire van ez rendben. Tényleg ez lenne a dolguk a papoknak, lelkészeknek? Ezzel erősítik az egyházukat, a hitéletet? Nem tudom ezt elképzelni. Rám egészen másképp, kontraproduktívan hatnak az ilyen egyházi emberek, hitéleti vezetők.

Pártosan?

Érdekes a pártok szerepe mindkét településen. Én úgy tapasztaltam, ezek súlya, részvétele szemmel alig látható. Nem tudok hiteles, elfogadott, jelentős háttérrel rendelkező alapszervezetről egyik helyen sem, egyik párt részéről sem. De az is lehet, hogy én vagyok tájékozatlan. Az biztos, hogy nem látszanak, nem aktívak. A pártpolitika valahogy még mindig olyan fővárosi pártközpontos huncutságnak tűnik inkább, szegény Márki-Zay is biztos tudna most erről mesélni. De tudom, ilyen a berendezkedés, ez a mi demokratikus rendünk. Hát, sok sebből vérzik, ez is egy.

Civilek

Nem mondható el ugyanez, vagyis a láthatatlanság a civil szervezetekkel kapcsolatban. Igaz, Mádon nem ismerek ilyeneket, talán csak a Katolikus Karitász-ról olvastam többször is a fb-on, de Nagykovácsiban kifejezetten sok ilyen szervezet van, egyik-másik már komoly múlttal rendelkezik, komoly tényező a településen belül. Leginkább valamilyen cél, értékek mentén szerveződnek (Nagykovácsi természetvédők, sportegyesületek, nagycsaládosok, Összekovácsoló Egyesület, Zéró Waste, stb.).

De valamennyire a civil élet megnyilvánulásának, lazább formájának érzem a helyi facebook csoportokat is. Mádon csak néhányat ismerek, Nagykovácsiban rengeteg ilyen van. Persze ez utóbbiból sok valamilyen praktikus témában szerveződött, de van olyan is, ami kifejezetten a politizálásra jött létre. Igaz, azért, mert máshonnan ezt a tevékenységet kitiltották. Mindezek mögött természetesen ott van az is, hogy egészen más a két település lakosságának összetétele. Nem találtam rá adatot, de az átlagéletkor biztos, hogy sok-sok évvel alacsonyabb Nagykovácsiban, mint Mádon. És – részben ennek köszönhetően, részben a főváros-közelségnek, a település egyéb adottságainak köszönhetően - sokkal nagyobb a magasan kvalifikált lakosság aránya Nagykovácsiban. Azt hiszem, kijelenthető, hogy a szellemi tőke tekintetében ez a település kiemelkedő még országos összehasonlításban is.

És ha már a fb-ot emlegettem, akkor azt is megemlítem, hogy Nagykovácsinak van egy helyi bloggere is, aki hosszú évek óta írja a település legújabb kori történelmét, életét. Elképesztő részletességgel, és tényfeltáró újságírókat is túlszárnyaló kritikai szemmel teszi ezt, olyannyira, hogy a fb-ról sikerült is őt kitiltatni. Írásai azonban így is sokakhoz eljutnak. Ha keresnétek, a Zordidők.blog.hu oldalról van szó. Itt aztán nincs lényeges történet, ami ne kerülne megörökítésre. Igaz, benne van a szerző szubjektív látásmódja, sajátos stílusa is, de ez természetes. Én kifejezetten tisztelem a szókimondást.

Fontosak vagyunk-e?

Saját választókerületén belül egyik település sem döntő, kiemelkedő. Mégis azt gondolom, hogy jelentősek. Mád azért, mert rengeteg pályázati pénz ment oda, óriási fejlődés látható a településen. Különleges, felújított, kibővített épületekben kapott ott helyet a Debreceni Egyetem, és sok ismert, vagy nem ismert befektető kezdett bele a borászkodásba ezen a híres hegyaljai településen. Van egy magnetikus ereje, az biztos.

278572530_1141644093298859_4853580883194834160_n.jpg

Nagykovácsiban sokan élnek kiemelkedően magas színvonalon. A többség tehetős, stabil egzisztenciával rendelkező család. Élnek itt neves művészek, üzletemberek. Elképesztő ingatlanárak vannak. Állítólag 50 millió alatt már nincs telek… Az autóállomány is átlagon felüli. Fogalmam sincs, milyen arányban laknak a NER legbelsőbb köreihez köthető, nekik dolgozó emberek, de feltételezem, hogy sokan vannak ilyenek. Az biztos, hogy az elmúlt időszak pénzesőjéből, a családi adókedvezményből, a rezsicsökkentésből Nagykovácsi lakossága rengeteget gazdagodott. Ha megnézhetnénk, egy lakosra mennyi ilyen jellegű jövedelem jut Mádon és mennyi Nagykovácsiban, akkor – már elnézést a kifejezésért, de - biztos, hogy dobnánk tőle egy hátast. Valószínűleg volt is ennek hatása. Mégis, ha csupán 47-43 % arányban is, de az ellenzéki jelölt kapott több szavazatot.  

Egyáltalán, mennyit számított a jelölt személye? Ha megnézem a négy jelöltet, Koncz Zsófiát, Jézsó Gábort, Menczer Tamást és Szél Bernadettet, utóbbi úgy emelkedik ki közülük, hogy arra nincs is hasonlatom. Mégsem jutott be. És ez elgondolkodtató.

Vidék-vidék

A sok vidéki elemzés, rácsodálkozás, a megint szárnyra kapó Budapest-vidék reláció után nem akarok én is ezzel jönni. Én annyira nem csodálkozom ezen, azt hiszem, sokkal reálisabb képem volt eddig is erről a témáról, hisz bennem még mindig van egy kettős identitás, én még mindig tudok (valamennyire) kritikusan viszonyulni a pesti értelmiségi szövegekhez, okoskodásokhoz. Bocsánat, nem mondom, hogy ennek ne lenne helye, csak ugye a mellékelt ábra mutatja, valami mégsem stimmel vele. Ugyanakkor látom, érzékelem, mennyire más a világ például ott Tokaj-Hegyalján is.

Csak annyit tennék még ehhez hozzá, hogy szerintem sikerült a vidékből kiirtani a kevés kritikai gondolkodást is. Mindaz a problémahalmaz, ami a gyenge oktatási rendszerben, a gyatra közmédiában csúcsosodik ki, oda vezetett, hogy a vidéki emberek jelentős része gyermeki létben él, függő viszonyban a hatalommal szemben. És itt nem csak a közmunkásokra gondolok. Igaz, ez volt a kádári rendszerben is, volt ennek már jó alapja a korábbi időkben is. A gyermek biztonságra vágyik, könnyen idomul a szabályokhoz, ha megmondják neki, mit kell csinálnia. Főleg, ha nincs is más minta körülötte. Úgy is fogalmazhatunk, még mindig nem történt meg a polgárosodás. A polgárosodás egyéb feltételei pedig eleve kevésbé vannak meg vidéken. Gondolok itt elsősorban a kulturális lehetőségekre. 

Sokan vitatják a média szerepét, azt mondják, ma már mindenhol elérhető minden. Nem tudom, az eszetekbe jutott-e, tudjátok-e, hogy a tévécsatornák közül az M1, a Duna és a TV2 azok, amelyek ingyen is elérhetőek. Én nem tudtam. Hiába van ATV mindenhol, akinek nincs rá pénze, az nem nézheti. És akkor tudjuk, mi a helyzet a Kossuth Rádióval, illetve a Klub Rádióval. Ennek ellenére ismerek Mádon is olyanokat, akik nagyon tájékozottak, képesek követni a híreket és képben vannak a világ dolgairól. És Nagykovácsiban is ismerek olyat, aki nem! Tehát óva intem magamat is az általánosításoktól! De a fentieket mégis fontosnak tartom.

Mindkét településre jellemző, hogy vannak ugyan nagy jövedelmi különbségek a lakosságon belül (bár  Nagykovácsiban sokkal nagyobbak a különbségek), a mélyszegénység egyik helyen sem jellemző. Egészen marginálisan van csak jelen. Nincs jelentős roma lakosság, nem kell ilyen kényelmetlen kérdésekkel is foglalkozni. Kényelmetlenségre ott van, ott lenne a múlt (a kitelepített svábok és a holokauszt áldozatai), de róluk inkább csak szőrmentén beszélünk, ha muszáj.

img_20190415_175650_2.jpg Részlet a mádi zsinagógából, egy koncert után

Mi lesz?

Nagy kérdés most, hogy mit hoz a jövő. Lehet, hogy teljesen mindegy, mi lett most az eredmény. Hisz itt van ez a háború a szomszédban, ami mellesleg egy adu-ász volt a fidesz kezében, elhitette az egyszerű halandókkal, hogy ez a Márki-Zay háborúba vinné a fiait (ennél egyszerűbb, abszurdabb üzenetet a legkreatívabb választási tanácsadók sem találtak még ki a történelemben).

Számomra az a nagy kérdés, hogy ha minden jól alakul (itt a háborúra gondolok és nagyon-nagyon bízom benne, hogy hamarosan lezárul végre), akkor mire kell számítanunk.

Mi lesz az önkormányzatiság sorsa, mi lesz az önkormányzatokkal? Főleg azokkal, akik ’büntibe’ kerültek most. Budapest, meg azok a Nagykovácsihoz hasonló települések (Budaörs, Törökbálint stb.), ahol ellenzéki jelölt győzött, de a választási körzetben nem. Mert a mai kijárásos pályázati rendszer, az egyre központosítottabb finanszírozás komoly kockázatot jelenthet a számukra. Kifejezetten aggódom a fővárosért. Az is kérdés, jön-e végül pénz az EU-ból, sikerül-e valahogy kiegyezni, kikönyörögni a további apanázst.

Mi lesz Máddal? Ott már mindent megépítettek, felújítottak, még talán toronyóra lánccal nincs, ugyanakkor nem látok új munkahelyeket, előremutató projekteket. Most, hogy felvonult előttem (szavazatszámlálóként) a falu lakosságának jelentős aránya, azért komoly benyomásokat kaptam. Mit lehet ott tenni azért, hogy jobb legyen az élet? A családi borászatok száma csökken, a szőlőkben dolgozni hajlandó és képes lakosság száma is. Turisztika? Az egyetem? Meglátjuk.

img_20200705_121558_1.jpg

A képen balra a Royal pincészet, jobbra a Debreceni Egyetem-hez került épületek egy része, amely a Borsai Kastély felújítása és bővítése után találta meg ezt a funkciót (a megfogalmazás nem tőlem való)

És Nagykovácsi? Itt mindenki talál munkát. Közel van Budapest, sokan ott dolgoznak, problémát is jelent, hogy bizonyos feladatokra itt helyben nem lehet embert találni. Innen is sokan kinn  dolgoznak külföldön, a fiatalok közül is sokan kinn tanulnak. Megjegyzem, a jómódú családok gyerekei nagyon nagy arányban nem az állami iskolarendszerben tanulnak. A NER-es szülők gyerekei sem! Budapesten sok alternatív lehetőség van, sőt, van Nagykovácsiban is és persze egyetemek külföldön.

Sokan várják, hogy alakul a Cserkész Kastély projektje. Menczer Tamás ígéreteket tett, a falu lakossága szkeptikus, megosztott, de inkább nem szeretne semmilyen fejlesztést, építkezést. Most ugyan lett némi új út és járda a faluban, sokan mondják, ez Nagykovácsi krumplija…, de hogy lesz ilyen több? Megint kell várni négy évet?

Meglátjuk. Kivárjuk, mint Csörge bácsi a kígyót – mondanák erre a mádiak. (Az öreg napszámosnak melege volt, inkább hűsölt a kőgát árnyékában. Erre mondta neki a vincellér, vigyázzon Csörge bácsi, mert abban a kőfalban egy veszedelmes kígyó lakik. Mire az öreg így válaszolt: „Nem baj, kivárjuk!”. Bölcs volt.) Sose tudhatjuk, lehet, hogy minden épp így jó, ahogy van. Vagy ha nem, hát úgy.

 

Koskovics Éva

 

/A fotók sajátok/

A bejegyzés trackback címe:

https://coachco.blog.hu/api/trackback/id/tr5917809491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.17. 22:56:21

A lényeg: a militarista ballibbantak mindkét helyen csúnyán buktak.

Rodney_2 2022.04.18. 00:34:28

archiregnum.blog.hu/2022/04/16/legfajobb_es_legigazsagtalanabb?utm_source=kozelet&utm_medium=link&utm_term=2022_04_17&utm_campaign=inda_kozelet

Beszéljétek meg :)

Van aki szerint Bernike nagy kaliberű politikus, van aki szerint egy az ellenzéki "hisztérikus kurvák" közül és van aki még emlékszik arra, hogy úgy lett "pártonkívüli politikus" hogy a pártja demokratikus döntésével szemben politizált, mert azt ő úgy látta jónak.

Boldeone2 2022.04.18. 01:48:33

Valóban szánalmas, hogy pártállamot kèpviselő pojáca, csinovnyik, legyőzte Szèl Bernadettet.

clemens 2022.04.18. 04:46:14

Kimazsolázhatod Nagykovácsit a környezetéből, de a valóság az, hogy a teljes Bp-i agglomerációs gyűrűben a fidesz győzött.
Pedig itt aztán biztosan nem csóró agymosott közmunkások laknak, jellemzően magasabb az életszínvonal mint a fővárosban.
Szél művésznőről nagyon eltérő a véleményünk, örülök hogy egy szavazattal hozzájárulhattam a bukásához.

Jozef Pockna 2022.04.18. 08:23:07

A lenyeg hogy a magyarok 2/3a elegedett a rajuk boritott rengeteg hitellel azzal hogy jovojuk mar regen nincsen es hogy megtobben fognak elvandorolni... alamizsnaert dolgozni es fontosnak lenni csak akkor mikor kell a szavazat... ez fuggetlenul attol ki van hatalmon megjegyeznem...

birkamenet 2022.04.18. 08:32:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Budapesten a Putyin bérenc fidess pártod ki lett irtva. Ott nem lehet se szavazót, se szavazat számlálót venni, meg trükközni.
Ezt kellett vidéken azzal kiegyenliteni, hogy a fidess-putyinizmus 70% felett nyerjen a Lukasenkoi módszerekkel.
Te meg 100%-ra meg lettél sz.optva, mert a fidess a csúcsra járatott eladositási politikájához rajtatok, orbán beájult birkatáborán sarcolja be a gazdátok a fedezetet. Ez a ti putyini ötéves tervetek április óta.

birkamenet 2022.04.18. 08:36:51

@clemens:

Egy lépéssel Budapesten túl vagy teljesen szellemi fogyatékos az ország vagy jól teljesitett a Lukasenkoi módszer.

Nem is csoda, hogy ehhez a Győzike IQ szintjét is alulmúló választási eredményhez Lukasenko meg Putyin azonnal gratuláltak a magyar diktátor kollegájuknak.

pátyi 2022.04.18. 08:39:41

Néhány megjegyzés a másik oldalról, egy szomszéd településről. Egyrészt Szél elmúlt évtizedes szerepe nem egészen makulátlan. A pártok közötti helyezkedései, vagy a parlamenti fütyülős képek, a TV székházban viselt dolgai, stb. A szerző oldaláról ez teljesen rendben levőnek tűnik, de az én oldalamról ez másképpen néz ki. A másik az egyház szerepével kapcsolatos megjegyzése, hogy beleálltak a kampányba. Nem tudom, hogy a szerző milyen misére, istentiszteletre jár, gyanítom, hogy semilyenre. Harminc éve, református hívő emberként heti rendszerességgel járok a saját gyülekezetem alkalmaira, de ezentúl egyházkerületi, egyházmegyei rendezvényekre is. Ezeken az alkalmakon, soha, egyetlen alkalommal nem hangzott el egyetlen pártnak, politikusnak a neve sem. A mise, istentisztelet az evangélium, az örömhír, Isten jóhírének hírdetéséről szól. Arról, hogy Isten szereti az embert, annyira szereti, hogy eljött a földre és meghalt értünk, hogy a bűneink büntetését magára vállalta. Az örök értékek hírdetése történik az egyházi, keresztyén alkalmakon. Így nincs is semmi szükség arra, hogy az egyház direkt politizáljon, beálljon egyik, vagy másik oldalra. A hívő, keresztyén ember a jót válassza a rossz helyett, az örök értéket a múlandó helyett. Ez a mai progresszív "értékek" hírdetőinek úgy jön le, hogy az egyház velük szemben politizál. Azt is tudomásul kell venni, hogy amikor választunk, országygűlési vá
lasztáson, nem a jó és a rossz, hanem a két rossz közül a kevésbé rosszat választja a hívő ember.

Jozef Pockna 2022.04.18. 09:13:30

@pátyi: a hivo ember. 2 rossz kozul a kevesbe rosszat. De undorodom az ilyen 2 szinu hivo emberektol mar megbocsassanak a nem tul ledves kifejezesemert... az akinek a hulye meseit hallgatod na ok azok akik leginkabb sanyargattak es sanyargatjak a nepet. Visszelve az emberek hitevel igen csak sok eltet tonkre tettek es hatalmas vagyont halmoztak fel... embereket oltek meg mert azt mondtak ra boszorkanyok... ma mar nincs boszorkanysag helyette van zsido hindi duhista muszlim amire hivatkozva lehet oldokolni ugyebar... a hivo ember. Lejott a foldre mi megoltuk? Akkor nem mi vagyunk a hibasak hanem az apja nem? Haha. Egy humbuk az egesz vallas akarmelyiket is nezed. En inkabb ugy gondolnam mint minden vallas egy kis hulye gyerek mese volt. Jol hangzott lehetett gyerekeket riogatni vele. Aztan jott egy ket kocsog aki latta hogy bizony ezzel az embereket a hamis hitukkel meglehet vezetni. Kiralyokat vettek ra a hulyesegre es hogy vilaguralom legyen bki aki nem tana a vallasnak konvertaljak vagy megolik. Es a vegen azt mormogjak isten neveben vagy bmelyik masik... szal nem kell ide a szetn beszed mert a fene nem kivancsi ra...

OR 2022.04.18. 10:12:51

Bocs, most jöttem a falvédőről...itt nincs admin? Némelyik hozzászólás nagyon színvonaltalan....

6.Lenin 2022.04.18. 10:20:40

@Jozef Pockna:

Te miért is élsz tulajdonképpen? Eszel alszol, dolgozol, szarsz reggelente
tartalmas valami..

Már ezek szerint van vidék, és még vidékebb.
Szél Bernadett, mint hasznos politikus? Kinek, minek? Egy hiszterikával több az ellenzéki bohócok közt a Parlamentben?

Apropó Parlamenti ellenzék, mi a fenének? Ezzel a hozzáállással biztos a bukásuk a következő választásokon.

Vannak, de minek.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 11:41:28

Bloggertárs.

1. Blogketrec. Pazar. Gratulálok. Felraktad mindkét otthonodat a kis világhír vonatára.
2. Van a témáról egy fiókban várkozó blogposztom, de ezúttal nem zavar a párhuzam, sőt, dobok majd rád egy linket.
3. Akkor is így tennék, ha nem jönnék neked egyel a szép szavakért.
4. Azt azért ne felejtsük el, hogy most megy a vergődés a iszapfürdőben az ellenzék pártjai között, így végül még az is lehet, hogy a vesztes is győztes lesz.

telex.hu/valasztas-2022/2022/04/16/hadhazy-akos-szel-bernadett-marki-zay-peter-mandatum

444.hu/2022/04/17/az-ellenzeki-partok-szerint-szel-bernadett-nem-ulhet-be-a-parlamentbe

index.hu/belfold/2022/04/17/valasztas-2022-mandatum-szel-bernadett-ellenzek/

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 11:48:02

@clemens: "Kimazsolázhatod Nagykovácsit a környezetéből, de a valóság az, hogy a teljes Bp-i agglomerációs gyűrűben a fidesz győzött."

Semmiről sem akarok veled vitatkozni, se beszélgetni, se diskurálni, de pusztán a többi olvasó és a tények kedvéért muszáj megemlítenem, hogy akad még néhány mazsola a süteményben.
Természetesen, a végeredmény tekintetében az állításod helytálló.

6.Lenin 2022.04.18. 11:52:09

Drága Ellenzéki honfitársaim!

Amennyiben a képviselői helyek tulajdonképpen a pártok alkuinak a trágyái (nem elírás), ti miért is vagytok? Mit is számít, hogy kire. mire szavaztok?
Előre is köszönöm kedves válaszaitokat, ha lenne.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 12:06:30

@Boldeone2: @birkamenet:

Magyarázat van rogyásig, ti is ismeritek mindet, én is, mindenki más is.

1. Gyenge ellenzéki kampány.
2. Széthúzás, szarkavarás, lógás, fúrás, aknamunka, belső bomlasztás.
3. Jobbikosok (egy jelentős részük) nem szavaztak az összefogásra.
4. Jobbikosok (egy részük) átszavaztak a fideszre/ Mi Hazánkra.
5. Dk-sok, MSZP-sek (egy kis részük) nem volt hajlandó szavazni az Összefogásra a Jobbik miatt.
6. Fidesz agymosás, propagandagépezet, KESMA-M1-13-szoros óriáspalkáterdő-mocskolódás-hazugságcunami.
7.

elegemvan.blog.hu/2022/04/12/elegem_van_a_darwin-dijas_nemzetbol

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 12:29:20

@Boldeone2: Ahogy írtam fentebb, ettől még elképzelhető, hogy a drága Menczer tekintetes úr, kénytelen lesz nézni ennek a kedves néninek az arcocskáját a parlamentben. De ha nem így történik, Nagykovácsinak (és még néhány településnek az agglomerációban) nincs miért szégyenkeznie. Itt nem működött a krumpli-hazugságcunami varázslat, nem rajtunk múlott a végeredmény. Néha elég ennyi is ahhoz, hogy az ember egy kicsit jobban érezze magát, amikor az utcán sétál.

Ha ott, ahol laksz, elsöprő volt a fidesz-tarolás, akkor ez nehezebb érzés. Nálunk – nem először – hajszál híján volt ez (az arányokat nézve), de pl. 2019-ben, az önkormányzati választáson, a helyi politikatörténet legocsmányabb fideszes kampánya után olyan brutális vereséget mértek itt a fideszre, hogy azóta is visszhangzik a röhögés e szép hegyek között. Utolsók lettek, – a posztban is említett – tojáshéjseggűen friss civil egyesületek is kenterbe verték őket.

zordidok.blog.hu/2019/10/13/rien_ne_va_plus_168

Többek között ennek a katasztrófális vereségnek köszönhető, hogy Ausztráliáig menekítették a selyemzsinóron Csenger-Zalán Zsoltot, a korábbi fideszes képviselőt, és új embert hoztak a helyére. Ő lett Menczer.

Jozef Pockna 2022.04.18. 12:51:49

@6.Lenin: nem ertem a kerdesed. Te nem eszel nem dolgozol nem szarsz. 2 dolog lehet a valasz. Vagy kbott ostoba vagy fiam vagy istent akarsz jatszani de akkor megint csak kbszott ostoba vagy mert a foldben fogod vegezni haahaha nem az istened kezeiben...

birkamenet 2022.04.18. 12:58:15

@pátyi: "mikor választunk, országygűlési vá
lasztáson, nem a jó és a rossz, hanem a két rossz közül a kevésbé rosszat választja a hívő ember. "

A hivö ember miként értékeli a NE LOPJ! parancsolatot? Vagy az ilyen "lózungok" csak addig tartanak, amig ki nem lép a templomajtón?

6.Lenin 2022.04.18. 12:59:52

@Jozef Pockna:

Nem Istent szeretnék játszani, de megpróbálom értelmesen leélni a nekem szántat. Ja és én el tudom fogadni, ha valaki valamiben hisz, istenben, Hadházyban, Vagy Fletóban. Vagy bármiben, bárkiben, magán kívül.
Mert aki csak magát tartja etalonnak, az egy korlátolt pénisz.
Különben nem csodálkozom, hogy nem értettél.Igazoltad is az okát.

birkamenet 2022.04.18. 13:01:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A 16:2 az kiirtás.
Nem kellett as budapestieknek orbán gazdád putyini rendszere.

birkamenet 2022.04.18. 13:03:03

@6.Lenin: "Mert aki csak magát tartja etalonnak, az egy korlátolt pénisz. "

Ez meg pont te vagy Gyözike!
Legalább most már a jeledet is ismerjük.

6.Lenin 2022.04.18. 13:09:17

@birkamenet:

Én szívesen tanulnék tőled is, ha lenne mit. Ez miért az én hibám?

birkamenet 2022.04.18. 13:18:18

@zord íjász:

Plyan a világon nics, hogy az összes közvélemény kutató nagyjából fej-fej melleti eredmény mutat (még a pártok sajátjai is), majd 20%ponttal(!) tévednek!

Azt meg tudjuk Lukasenko meg Putyin tanító mesterektöl, hogy egyetlen diktátor se olyan hülye, hogy azon fog majd remegni, hogy a propagandára beáldozott 1000 milliárjai vajon hoznak-e választási győzelmet, mert ha nem, akkor mennek a lámpavasra. Na ezt egyetlen diktátor se így csinálja, EGYIK SEM BIZ SEMMIT A VÉLETLENRE, hanem maga gyártja a választási erdeményt, ahol csak tudja.

Vidéken mindenki a fidernyákoktól függ, "rábeszéléssel" meg apró pénzzel mindenkinek be lehet fogatni a száját. 2019-ben az ÖK választási siiker után az összes ellenzéki párt esküdözött, hogy na most aztán jól megdolgozzák a vidéket. Oszt ehelyett tényleg azt se tudta senki, hogy ezek HAT PÁRTIAN(!) léteznek. Vajon hol voltak a helyiek, mivel múlattatták az idejüket??

Itt az ideje kiverni a fejekböl, hogy vidéken mindenki Putyinizmus párti, azt se tudják ki az a Mér$zaros Lölö, meg mi az a 45 ezer covid halott. Vagy hogy Csornán 80%-ban rettegnek a háborútól meg hasonlók. Ehelyett az ellenzéki pártoknak egy alapos belsö felmérést kell csinálniuk, hogy egyáltalán ellenzékiek-e a vidéki párttagjaik, föleg azok, akik ott "ellenörzik" a választásokat.

Egyébként meg mindegy mit csinálnak az ellenzékiek, ezekre ebben a formában már senkinek sincs szüksége. Különösen a gyurcsány-dobrev béklyó nem hiányzik többé senki antiorbánistának.

birkamenet 2022.04.18. 13:19:53

@6.Lenin: "Én szívesen tanulnék tőled is, ha lenne mit. Ez miért az én hibám?"

Mert orbán seggében lakva számodra nincs VALÓSÁG te pszichopata elmebajos.

birkamenet 2022.04.18. 13:20:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Országos szinten meg 88:18. "

Gratulált is PUTYIN meg LUKASENKO azonnal!

6.Lenin 2022.04.18. 13:22:33

@birkamenet:

Amíg az ellenzéki oldalon ilyen túlkínálat lesz a hozzád hasonló sötét bunkókból, addig a Fidesz kényelmesen hozza a kétharmadot.
Nem kell ezt a kérdést túlbonyolítani.

6.Lenin 2022.04.18. 13:23:07

@birkamenet:

Amíg az ellenzéki oldalon ilyen túlkínálat lesz a hozzád hasonló sötét bunkókból, addig a Fidesz kényelmesen hozza a kétharmadot.
Nem kell ezt a kérdést túlbonyolítani.

6.Lenin 2022.04.18. 13:23:49

Bocs a duplázásért,

6.Lenin 2022.04.18. 13:25:51

@birkamenet:

Cáfolni szerettél volna valamit? Mivel is?

Jozef Pockna 2022.04.18. 13:30:53

@6.Lenin: nah. Halljuk mi az ertelmes eleted lenyege? Kivele fiam. Tudjuk az elso itt trollkodni az indexen. Azonkivul?

6.Lenin 2022.04.18. 13:34:21

@Jozef Pockna:

5000 karakter kevés lenne leírni. Miért trollkodnék? Én is leírom a véleményem, ahogy te is teszel rá néha kísérletet, ha lenne olyasmid.

Jozef Pockna 2022.04.18. 13:37:17

@6.Lenin: jahhogy csak te szamitasz? Akkor nem vagy kulonb mi t hitler te se...5000 karakter. Jobbis. Ezt a nehanyat is csak osszedobalgatod itt. Fingod nincs mit akarsz fiam. Fingod nincs mi is lenne jo neked. Csak osztod az eszt meg okoskodsz itt ami azt jelenti volt palinkad de megittad...

6.Lenin 2022.04.18. 13:49:36

@Jozef Pockna:

Na jó, a kedvedért, nehogy hülyén patkoljál el.Főbb dolgokat.

Tanultam. A munkával töltött időmet önállóként dolgoztam le (több, mint 40 évet), néhány évet kivéve. Pl amikor külföldön éltem több, mint 6 évet. Rengeteg könyvet elolvastam. Önkormányzati képviselő is voltam a rendszerváltáskor. Igaz, akkor meg is utáltam a politikát a hozzád hasonló emberek miatt.
Én itt nem okoskodni szeretnék, hanem leírom a saját véleményem, és szeretném megismerni másokét is, főleg azokét, akik másként gondolkodnak, de sajnos köztük túl sok az olyan bunkó, mint te, vagy a birkamenet is. Tőletek nem hiszem, hogy lenne mit tanulnom, de cáfolj meg, tényleg szívesen olvasnék tőled is valami értelmes dolgot is.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 14:42:58

@birkamenet: " Plyan a világon nics, hogy az összes közvélemény kutató nagyjából fej-fej melleti eredmény mutat (még a pártok sajátjai is), majd 20%ponttal(!) tévednek!"

Pusztán a tények kedvéért: de, lehet ilyesmi, előfordulhat ez. Lehet, hogy ez a mostani gyanúsan extrém, de ettől még simán előfordulhat. Egész gyűjteményem van az ún. közvéleménykutatók melléfogásaiból az elmúlt évekből, és bárki, aki követi a híreket, szintén ismeri ezeket. Például 2002-t emlegetik gyakran a közvéleménykutatók fekete napjának, és az azóta eltelt 20 év sem volt sokkal bíztatóbb. 2017-es cikk:

index.hu/belfold/2017/11/21/kozvelemeny-kutatas_partpreferencia_tevedes_hiba_pontossag_median_tarki_nezopont_hibahatar/

Ilyen volt – és ez csak a legutóbbi – Márki-Zay Péter győzelme az előválasztáson: gyakorlatilag még a térképre sem tették a fiút a közvéleményk...elmérők. De tömve vannak az elmúlt évek ilyen balfogásokkal, botrányos, röhejes félremérésekkel.

Tarlós-Karácsony megvan?

"...Magyarországon ma senki se képes megbízható, települési szintű közvélemény-kutatást készíteni.

– Mivel a független médiának nincs rá pénze, a közvélemény-kutatási piac elsorvadt, a szakma multicégei kivonultak, a hazaiak nem fejlődnek.

– A közpénzesőben fürdő kormányközeli intézetek felkészületlenek, kutatásaik nem a valóságot próbálják modellezni, hanem a megrendelő igényeit igyekeznek kielégíteni.."

index.hu/belfold/2019/10/31/toka_gabor_kozvelemenykutatas_partpreferencia/

A fizetett seggnyaló-közvéleménykutatók pedig eleve szóra sem (lennének) érdemesek, de még ők is tévedhetnek...az imádott és kívánatos segghez mérten rosszabb/jobb eredményre számítva, rosszabb/jobb eredményt mérve. Mondom, van egy blogposztom a fiókban: tele van ilyen háttér linkekkel.

Szóval pusztán a nyitómondatodra reagálva: de, lehet ilyen. USA-ban is gyakran tökön szúrják magukat ezzel.

Sok oka van, sok oka lehet.

6.Lenin 2022.04.18. 14:54:37

@zord íjász:

Hogyan mérne ki egy kutató valamilyen csalást?

Láncszavazás, utólag érvénytelenített szavazólapot, megfelelő számú átjelentkezést, És nyilván van még szinte számtalan más lehetőség is.

Lehet-é ezeket előre mérni? (költői)
Talán, ha figyelembe vesszük, hogy van egy felmérés, és utána drasztikus eltérés, akkor feltételezhető-é a csalás lehetősége? (szerintem , igen)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 15:07:17

@6.Lenin:

Nem állítom és nem állítottam, hogy ne lehetne csalásra gondolni egy-egy gyanúsan nagy eltérés kapcsán a közvéleménykutatók becslése és a valóság pofonjai között, én pusztán azt jegyeztem meg, hogy önmagában ez még nem feltétlenül jelenti azt, mert számtalan példa szolgál arra, hogy az emberek (ahogy mondtam, oka ennek lehet számtalan) hazudnak a kutatóknak/kérdezőknek, vagy nem válaszolnak, vagy elhallgatják a tényleges szándékukat (például arról, hogy egyáltalán elmennek-e szavazni vagy mi a pártreferenciájuk).

A kutatók természetesen a maguk eszközeivel semmiféle csalást (előzetes csalási szándékot) nem tudnak se jelezni, se felderíteni. Egy adott nyomozás esetén a közvéleménykutatók adatai talán indirekt bizonyítékként elővezethetők a bíróságon egy választási csalásról szóló tárgyaláskor, de ismerve a 20 éves távlatra vetített óriási baklövéseiket, szerintem egy ilyen indirekt bizonyítékot röhögve lesöpör az asztalról egy bíró. Endre bácsi is látja, hogy szar van a palacsintában.

nepszava.hu/3152596_valasztas-kozvelemenykutatok-tevedes

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 15:13:54

@poszt

Ja, ezt ki nem hagynám. Nem először másolom be, kőkeményen kapcsolódik a poszt témájához. (ennek a posztnak a témájához is)

Ezt mindenkinek el kell olvasnia, és ennek terjesztése egyszerűen közügy a számomra.

Kimásoltam a facebookról, és ide rakom. Én nem vagyok facebook tag, soha nem is voltam, és ha akarnék sem lehetnék már, a blogom rendszeres olvasói által ismert okok miatt, erről a fideszesek gondoskodtak. Ez a facebook poszt, amelybe egy nyilvános facebook csoport bejegyzésében bukkantam. Íme pl. a "legnagyobb túlerővel szembeni harc" (Orbán Viktor beszéde a győzelem éjszakáján) alternatív valóságához képest a nyers és igaz valóság. Mindent tudsz. Íme:

"Tegnap tevékenyen részt vettem a választásban, a szavazatszámláló bizottság tagja voltam. A helyszín: 1955-ig önálló település, földművelésből élő jómódú sváb lakossággal. Ma egy főúttal kettévágott külső városrész, elszegényedett, elöregedett, elcigányosodott. Nincs óvoda, iskola, háziorvos (csak néha ügyeletes), a bolt CBA, a szebb napokat látott kocsma a „legyes”.
A választás az ún. kultúrházban zajlik, ablakain sűrű rácsok, az egyetlen helyiségből álló épületben a pókháló és a világítás versenyét egyértelműen az előbbi nyeri. Van még három özönvíz előtti gázkonvektor, rengeteg kék kárpitos irodai szék, mindegyik végtelenül mocskos, némelyik törött is, azok a fal mellett állnak halomba dobálva. Szerencsére van két paraván, azzal el lehet takarni, hiszen a választási kézikönyv „méltó körülmények” megteremtését várja el. Van mosdó is, a nőiben egyetlen lámpa sem világít, hideg van, a mosdókagyló össze-vissza repedezett.
A bizottság hat nőből áll, 30-40-es éveikben járnak, súlyuk 50 és 150 kiló közötti, fele-fele arányban választottak és pártdelegáltak. A jegyzőkönyvvezető egy felkészült, megnyerő fiatalember. Lassan kiderül, ki kivel van.
Hatkor nyitunk, megjön az első szavazó, aztán folyamatosan érkeznek. A névjegyzékben közel ezer választópolgár neve szerepel, néha több oldalon keresztül ugyanaz a családnév. Nagy nyugalomban dolgozunk, olykor egy választó megfogalmazza a véleményét a népszavazási kérdésekkel kapcsolatban, más visszautasítja a népszavazási lap átvételét, a többség azonban mindhárom lapot átveszi. Ahogy telnek az órák, egyre több választó jön be azzal, hogy nem tudja, miről szól ez, de a fideszre szavaz, vagy a fideszes jelölt nevét mondja. Többen kérik a bizottság tagjait, mutassuk meg, melyik a listán a fidesz és a jelöltje, mert rosszul lát/nem tud olvasni/már rég vett részt választáson/most szavaz először. Jönnek az alkoholszagú, mosdatlan, rosszfogú, tudatlan emberek sorra, érkeznek ebbe a külvárosi lepusztult kultúrházba, és leszavaznak a fideszre, mert ez nekik megfelel, nem is lehetne jobb. Őket ez az egész nem zavarja, nincs semmi probléma, hiszen megkapták a júdáspénzt. Egy-két sörre most elég lesz, tán még a „legyesben” is meg lehet ebédelni utána.
A fidesz küldöttei hallgatnak, mosolyognak, a bizottság többi tagja egyre sápad, nem szólunk, de amikor megérkezik az utcánkból a sokadik nyomorult, fogalmatlan szavazó, nálam eltörik a mécses, elsírom magam. Nem vagyok elég erős ahhoz, hogy visszatartsam a könnyeimet. Ezek az emberek döntenek a sorsomról, a jövőmről, arról, ami eddig a hazám volt. Mert többé nem az. Én ezzel az országgal nem akarok semmilyen közösséget, megyek, ahogy elmentek már eddig a milliók, csatlakozom a többihez, akinek most lett elég. Itt számomra nincs több lehetőség, építsék az országot azok, akiknek ez tetszik, dolgozzanak, adózzanak, innováljanak, mit bánom én. Legyenek boldogok egymással, én máshol leszek az. Itt nem hagyták.
Hétfő reggel van. Az országban százszámra volt a miénkhez hasonló település. A választást nem a választási bizottságokban csalták el, hanem már előtte, a tévében, a Kossuth Rádióban, az óriásplakátokkal, a farháttal, a krumplival, a benzinnel, a többi júdáspénzzel és a háborús riogatással. Aki nem így gondolja, többé ne keressen."

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02xaoeiqFatFPNnVg1SLyJ7VhJDGHQ95Zz9H3zqiTs7t2EN1g6LvDXzpCzDJFBj9yil&id=100017792625677&__cft__[0]=AZUJHm8wGYAOczkw4r54-z4SpXYI67WkkjAmEOYXBjfmQYyVJEo4q_tzwKyFwJORcw0k9fLR9LOopHN6vI4RwxUgm0WrIqamyaOopqS0G7kXZ_fk4d9vloCeCFqSCOaEjnR4iz_reo2SiQ9QKjupZZhFApzEDMdfarzb0UxtmKt2CAWlcD-GYR3gInViKn1eYoGVE_QYNVSRGCrHTMKm-7L6&__tn__=R]-R

6.Lenin 2022.04.18. 15:44:45

@zord íjász:

Ezt elfogadom. Nyilván a tévedésnek sok oka van.

A másik hsz torz propaganda. Nyilván a bejegyzés helye próbálja legitimálni.
De attól még nagyon torzít.

És , ha komolyan vesszük az emberi jogokat, akkor pláne, hiszen a bejegyzés írója nem a megkérdezettek véleményét írja le, hanem a saját elképzeléseit, ahogy ő látni szeretné a világot.

Mindenkinek, aki ebben az országban él, és törvényileg nincs kizárva a szavazásból, joga van szavazni. Senkit nem lehet külső megítélés alapján kizárni ebből a jogából.

Voltam képviselő, és számláló is, több szavazáson is. Tudnék írni diplomás bunkókról, és hajléktalan, rendkívül intelligens (gondolkodni is képes) választókról.
A belegondolás meg a bejegyzés íróját minősíti inkább. Egy torz véleményként is necces lenne elfogadni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 16:08:53

@6.Lenin:

"A másik hsz torz propaganda."
Számodra.
"De attól még nagyon torzít."
Számodra.
"A belegondolás meg a bejegyzés íróját minősíti inkább."
Számodra.
"Egy torz véleményként is necces lenne elfogadni."
Számodra.

....

"Átoperáció. Azé'. A Márki-Zay mondta, hogy átoperáltassa a gyerekeket. Azt nem hagynám. A fiú maradjon fiú, ne legyen lány, nem?" (tartalmi idézet)

"Hát roma, nem?"

www.facebook.com/szabadeuropahu/videos/1120098045505186

A valóságnak sok arca van. Ez az egyik arca. Okkal zavar téged ez az arc. Megértem. Ismerve a hozzászólásaidat és a blog.hu-n végzett tevékenységedet, eszemben sincs azzal próbálkozni, hogy bármiféle polémiába bocsátkozzam veled erről a kérdésről. Én elmondtam, ennyi. Te elmondtad, ennyi.
Maradjunk ennyiben.

6.Lenin 2022.04.18. 16:26:57

@zord íjász:

Nyilván számomra, hiszen én másként látom ezeket. Mi ezzel a baj?
Ha leírnám a saját elképzeléseimet, az meg neked lenne torz.
És mi van olyankor, ha a tiéd számomra elfogadhatatlan, az enyém meg neked, az igazság, vagy a valósághoz közelebb álló meg az autista Jóskáé?

Szerintem pont ebből ered az alapvető tévedés, mindenki a sajátját tartja egyedül elfogadhatónak, mert el sem gondolkodik a másik érvein, vagy mert nem tudja a sajátját megfelelően alátámasztani.

itt van ez a 22-es választás. Nézzük az ellenzék katasztrofális szereplését.
Sok millió magyarázat, kifogás, egymásra kenése a szereplésnek.

Pedig a megoldás pofon egyszerű lenne. Én nem tartozom szorosan egyik oldalhoz sem, de vannak saját elképzeléseim az ország, és benne a saját életemmel kapcsolatban.
A Fidesz megoldásai közel állnak a saját elképzeléseimhez, de azért feltettem magambak a kérdést: Miért is kéne az ellenzékre szavaznom? Mit kínálnak helyette, ami nagy vonalakban elfogadható lenne számomra is? Kik is kínálnak jobb megoldást?
A válasz számomra, és sok más ember számára is egyértelmű volt.

De nyugodtan leírhatod, miben is téves a a döntésem, és még 3 millió választóé.

Most azon ne rugózzunk, hogy egyik oldal kínálata sem tökéletes, hiszen olyan nem is létezik, létezhet. Elfogadható a saját szempontjaim szerint. Ez legyen a szempont.

Tehát, miért kellett volna inkább az ellenzékre szavaznom?

Jozef Pockna 2022.04.18. 17:11:35

Teljesen mindegy ki mit habratyol. A vezir a kezdetek kezdetetol diktaturat epitett. Magyar Koztarsasagbol magyarorszag... alkotmanymodositas... mi egyebek. Egy jo diktatura alapillere az hogy bizonyos emberek jol meglegyenek fizetve a korulottuk levok meg felelmitve... a maradek 20% meg kapjon a szajaba egy kis mocsingot egy agymoso kampannyal azt hopp mar meg is van a 2/3 amivel olyan torvenyeket hoz ami a diktaturanak kedvez. Nem vonzott az ellenzek kampanya azon kivul hogy hatha 4 ev mulva normalis emberek is megprobalkoznak rendes partot alakitani miutan nincsen fidesz diktatura. Lehet alakult volna egy olyan part ami tenyleg a magyarok erdekeit kepviselik. Amiben nem csak a fideszes haver kap amiben nem kell parthoz hunek lenned hogy kapj rendes munkahelyet ahol nem ugy irnak ki paylazatot hogy a havernak jo legyen ha meg nem majd ugy torvenykeznek. Nekem ez a meglatasom en ebben biztam. Nem abban hogy feri majd milyen fasza lesz vagy eppen A Marky Z. Bar kitudja ( nem a ferire ertem). Sose fogjuk megtudni. Amit tudunk az Orban csalad orokol mindent mi meg kapjuk a csontot ha kapjuk azt nem adjak el inkabb a Haribonak hogy gumicukrot gyartsanak belole...

TSandor Toth 2022.04.18. 17:45:39

Kedves ellenzéki hívők, azon azért csak el kéne gondolkodnotok, hogy lehet nem a nyertesben hanem a vesztesben van a hiba? Negyedszer. Két-harmad. Negyedszer két-harmad.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 18:04:08

@6.Lenin:

"Tehát, miért kellett volna inkább az ellenzékre szavaznom?"

1. Aki egy ilyen kérdést feltesz 12 ilyen év után, azzal eleve nem kell beszélgetni erről. Eszembe sincs életem drága perceit arra áldozni, hogy ezen hosszabban vergődjek, már ez is túlzás.
2. A családomban, a baráti társaságomban az ismerőseim között is rengeteg fideszes van. Velük sem beszélgetek soha erről, mert eszembe sincs a kognitív disszonanciájukat és a Stockholm-szindrómájukat ápolni, hogy az rajtam keresztül építgessék magukat és nyugtatgassák a saját lelkiismeretüket. A többségüknél fellelhető még ez utóbbi, ami mindennek ellenére jó jel azért, de aktuálpolitizálni velük abszurditásig felesleges lenne. De több okból sem érdemes ezt erőltetni érzékeny közegben:

elegemvan.blog.hu/2022/04/12/elegem_van_a_darwin-dijas_nemzetbol/full_commentlist/1#c41346423

3. Ha valaki ezt a kérdésedet látja, annak már egyetlen hozzászólásodat sem kell elolvasnia abból a 32553-ból, amelyet a Blog.hu blogjain megejtettél az elmúlt 15 évben, azonnal képben lesz arról, hogy milyen ember vagy.
4. Te és ez a 12 év Fidesz egyek vagytok itt 2022-ben, és bármikor a múltban is. A helyeden vagy, ott, ahol lenned kell. Sehová máshová nem is tartozhatnál, minden nap igazolod.
5. Van az a bölcs mondás a zsákról és a foltjáról. A magyar egy okos nép, és a közmondásai is legendásan tiszták, tűpontosak.

élhetetlen 2022.04.18. 18:04:30

@6.Lenin: „Eszel alszol, dolgozol, szarsz reggelente tartalmas valami..”. Te mi mást csinálsz? Megváltottad már a világot?
„Apropó Parlamenti ellenzék, mi a fenének?„. A fideszes képviselők minek kellenek? Tudod, pártfegyelem. Elég lenne egy alkalmazott, akinek megmondják melyik gombot nyomja meg, és az annyi szavazatot érne, ahány fideszes képviselő van. Mi a francnak költünk rájuk? Régi ügy, de jellemző, „Rekordösszegű, 250 ezer forintos büntetést szabott ki a Blikk információi szerint a Fidesz frakcióvezetése Ángyán Józsefre, aki hétfőn nem szavazta meg az alptörvény földtörvénnyel kapcsolatos módosítását.”. Nem szavazgathatnak csak úgy a saját eszük, vagy véleményük szerint.
Vagy mikor megkérdezik a fideszes képviselőt, hogy olvasta-e a törvényjavaslatot, mielőtt megszavazta, és az a válasz, hogy nem, de, ha X nyújtotta be, akkor biztosan jó. És elég sok ilyen nem olvastam válasz volt már. Ők miért vannak ott?

6.Lenin 2022.04.18. 19:12:49

@zord íjász:

90-ben az SZDSZ-re szavaztam, sőt be is akartam lépni a párba, de hazudtak. Tulajdonképpen most is inkább liberális lennék, mint konzervatív, de vannak, amiben baloldali nézeteim is vannak.
94-óta a Fideszre szavazok. Mert kb azonos a nézetünk az országgal kapcsolatban. És főleg azért, mert nem volt jobb . Most sincs.
Bármikor szavaznék egy jobbra, ha lenne, de nincs. Ha tudsz jobbakat, kérlek írjad meg.

A többire értelmetlen lenne válaszolnom, mert az a te torz elképzelésed, előítéleted. Tudod te, hogy én miért vagyok az ilyen felületeken? Nyilván nem, pedig soxor leírtam már. Nem a politika miatt.

Azért , ha visszanéznéd a 32 ezer hsz-t, találnál olyanokat is, amelyeket értelmes emberekkel váltottunk. Sajnos ma már ritkaság az értelmes véleménycsere, vagy akiktől tanulni is lehetne.
Mind1, ha részedről értelmetlen a további, akkor elfogadom. Ámen!

Ekrü 2022.04.18. 19:15:48

@zord íjász:
"de pusztán a többi olvasó és a tények kedvéért muszáj megemlítenem, hogy akad még néhány mazsola a süteményben."- És ez így van jól. Hogyan lenne ellenzék,ha az összes településen, városban kizárólag a Fidesz nyerne. Ha Te azt hiszed,hogy Nagykovácsiban a Szél Bernadett kapott több szavazatot , akkor tévedsz.Felőlem simán kiegyezhetünk.Legyen Nagykovácsi,Budapest, Szeged ,Pécs az ellenzéké örökre,az ország kormányzása pedig a Fideszé....Ami pedig Szél úrhölgyet illeti. Nála visítozóbb,idegbetegebb nőt még nem nagyon láttam a politikában. (Na jó, azért a Szabó Timi se kutya.) Az ilyen a legtöbb embert irritálja.Nem csoda ,hogy kiesett.

Ekrü 2022.04.18. 19:17:04

@Ekrü:
jav:
Ha Te azt hiszed,hogy minket zavar,hogy Nagykovácsiban a Szél Bernadett kapott több szavazatot , akkor tévedsz.

6.Lenin 2022.04.18. 19:20:38

@élhetetlen:

Nyerjetek, és valósítsátok meg, ha tudjátok. Akkor boldog lehetnél. így most továbbra is csak szívni fox, de szerencsére nem sajnállak.

Ekrü 2022.04.18. 19:24:43

@élhetetlen:
"Tudod, pártfegyelem. Elég lenne egy alkalmazott, akinek megmondják melyik gombot nyomja meg, és az annyi szavazatot érne, ahány fideszes képviselő van. "- Akit listás mandátummal a pártja küld a Parlamentbe,az bizony úgy fog szavazni,ahogy a pártja kéri. Akár Fideszes,akár ellenzéki. Ha pedig valaki egyéni képviselőként jut be, azt ha rossz munkát végez,majd a választói megbüntetik. Láthatóan a választók NEM a Fidesz képviselőit, hisz őket újraválasztották, hanem a teljes ellenzéket büntették meg.
Ideje lenne levonjátok a következtetéseteket és a Fidesz helyett inkább azon gondolkodni, hogy mi az oka,hogy a nép nem kér ebből az ellenzékből. (Nem,nem a Fidesz...)

Boldeone2 2022.04.18. 19:35:17

@zord íjász: Egyetèrtek mindennel amit az ellenzèki veresèg okairól írtál, azonban, meg kellene azt is vizsgálni - hogy az ellenzèki pártok ès MZP által elkövetett nyilvánvaló politikai hibák mellett - milyen belső folyamatok zajlanak a magyar társadalomban

Èrthetetlennek tűnik, hogy tavaly ősszel mèg kb. egálban mèrtèk a kèt tömböt közvèlemèny-kutatók, de volt ahol az ellenzèk vezetett , a választásra pedig teljes lett az összeomlás...Paradox, de a választók egyes csoportjai egyszerűen nem is merik bevallani politikai nèzeteiket , odáig jutottunk ...Talán, maguk is szègyellik magukat ....
Volt olyan körzet, Szabolcs-Szatmar 5. OEVK ahol Fidesz + Mi Hazánk 75%- ot èrt el, ami extrèm durva...12 èv kultúrkampf, a brutális mèdia-agymosás megtette a hatását: sokan úgy mentek szavazni , hogy "a háború ellen mennek szavazni "
Európában páratlan módon nálunk eladták a lakosságnak, hogy tulajdonkèppen Ukrajna egy bűnös ország , megèrdemli sorsát, az ellensègünk ...A Hírtv- n mèg tegnap is az ukránok bűneiről volt szó a Bayer- show-ban...No, meg ugye meg kell vèdeni a rezsicsökkentèst ...
Orbán 12 èv agymosása szinte teljesen letarolta az országot, az emberek jelentős rèsze bárányvak lett...
Èrdemes megnèzni egy másik " ikonikus " választási körzetet, a Debrecen 1- et. Talán ott èl a legtöbb - vagy az egyik legtöbb - diplomás ès jó anyagi helyzetű polgár , Buda után. Ott a város "szimbóluma " Kósa Lajos 48,95%- os eredmènyt ért el, egy szinte vállalhatatlanul rossz ellenzèki jelölttel szemben aki közel 40%- ot èrt el...Vagyis: a megfelelő társadalmi közegben van támogatottsága a változásnak. ( Más kèrdès, hogy a nagyvárosi körzetekből csináltak fèlfalusit , lsd : Debrecen 2.,3...úgy ott mèg sokkal nehezebb lesz egyszer győzni ...)

A konklúzióm az, hogy - egyelőre - a " kikeletnek " nyomát sem látom. Az van , hogy egy oroszhoz , szerbhez hasonló egypártrendszer alakult ki, csak valamivel szoftosabb kiadásban , de a plurális demokraciának nagyjából vège
Ez egy államrezsim, amit nem lehet èsszerű politikával megdönteni , Orbán adja , termeti a nagy narratívákat a társadalomnak 12 ève , ebben mozog az ellenzèk is ( migránsszámláló, stb )
Orbán nemhogy ráèrzett hogy működik a nihilista, önző kisember , hanem egyenesen mestere a populista, kiserkölcsű politikának , azt mondja : legyünk bátran őnzők ès zsiványok ( hiszen ő is zsivány)
Kèt mondás a nihilista kádári\orbáni kisembertől
- A korrupció az, amiből èn kimaradok
- Nem kell új politikai vezetès, hiszen azok mèg nem loptak eleget ( Orbánèk meg már igen ...)

Attól tartok , kár itt remènykedni, ez egy ebben a formájában menthetetlen társadalom, èvtizedek kellenènek , amíg a mentalitás megváltozik....Most megvalósulni látszik egy abszurd dráma : Csak lefelè megyünk!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 19:44:54

@Ekrü:
"Ha Te azt hiszed,hogy Nagykovácsiban a Szél Bernadett kapott több szavazatot , akkor tévedsz."

Freud tökön szúrná magát a gyönyörtől. :-))) Köszönöm ezt az apró ajándékot.

"Ha Te azt hiszed,hogy minket zavar,hogy Nagykovácsiban a Szél Bernadett kapott több szavazatot , akkor tévedsz."

Szeretsz magaddal beszélgetni? Szereted megcáfolni a saját állításaidat? Szeretsz reagálni olyasmire, amit rajtad kívül nem mondott senki? Mondtam én, hogy téged vagy bárkit azok közül, akit a tieidnek tartasz zavar-e valami Szél Bernadett Nagykovácsi győzelmében? Én nem zavarlak meg ebben a játékodban, kicsi troll. Állíts valamit, aztán kontrázz rá, és cáfold vagy köpködd. Majd meséld el az egyik trollbarátodnak, hogy győztél-e és lenyomtad-e önmagadat.

Valószínűsíthető, hogy Szél Bernadett szaporafosásának a végeredménye is nagyobb intellektuális tartalommal bír, mint bármi, amit te kipréselsz magadból, így a magam részéről – stílusosan szólva – leszarom, hogy neked mi a véleményed a hölgyről.

Csá.

6.Lenin 2022.04.18. 19:46:52

@Boldeone2:

A recept piszok 1xű.

1) nem kell hülyének nézni a választókat.
2) jobbat kell kínálni, mint a kormányon lévők.
3) az első kettő belátáshoz nem árt némi értelem is.
4) amennyiben az első 3 rendben, biztos a győzelem.

Ennyi.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 19:47:43

@Boldeone2: "...A Hírtv- n mèg tegnap is az ukránok bűneiről volt szó a Bayer- show-ban.."

Ilyeneket nézel? Durva hobby. :-))

Olvasom tovább a hozzászólásodat, ezt csak beszúrtam, gyors reakciónak.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 19:57:45

@Boldeone2: Igen. Egy napon majd, valamikor a távoli jövőben megírják ennek a korszaknak is a történetét, higgadt rálátással, de szinte biztosan nagyon szomorú képet festve erről a társadalomról, erről a szociológiai-morális-erkölcsi-szellemi összképről, és erről a politikai garnitúráról (a teljesről), amelyet mindez a közeg kiokádott magából.

Valószínűleg az lesz a mottója, amit Cicero már egymilliárd évvel ezelőtt elmondott: "O tempora, o mores!"

Ekrü 2022.04.18. 20:03:39

@zord íjász:
"Freud tökön szúrná magát a gyönyörtől. :-))) Köszönöm ezt az apró ajándékot."- Azért annyira ne örömködj,rögtön alatta a javítás.Látom azért már te is észrevetted...:))))
"Szeretsz reagálni olyasmire, amit rajtad kívül nem mondott senki? Mondtam én, hogy téged vagy bárkit azok közül, akit a tieidnek tartasz zavar-e valami Szél Bernadett Nagykovácsi győzelmében? "- Már napok óta olvasom ezt a "Jajaj Nagykovácsiban bezzeg győzött a Szél Bernadett,csak a kisebb falvak miatt veszített" mantrát. Na és? Komolyan már unalmas. Vagy ettől jobban érzitek magatokat a 2/3-os zakó után? Mert ha igen,akkor ,bocs, meg se szólalok,elvégre földön fekvő emberbe nem illik belerúgni.
" így a magam részéről – stílusosan szólva – leszarom, hogy neked mi a véleményed a hölgyről. "-Aztán annyira mégsem. Láthatóan sikerült belegyalogolnom a lelkivilágodba. :))))) Azt meg , hogy kedveled a szóban forgó hölgyeményt nem csodálom,hisz a stílusotok nagyon hasonló...
Ha nem bírod a kritikát,ne írj blogot,vagy ne engedd ,hogy a tőled eltérő véleménnyel rendelkezők hozzászóljanak.Senki nem fog meglepődni rajta,hisz tudjuk ,te egy "toleráns" ellenzéki vagy...:))))

élhetetlen 2022.04.18. 20:04:51

@6.Lenin: Ezt most válasznak szántad arra, amit írtam? Mert nem az. Nem szívok jobban, mint te, az infláció téged is ugyanúgy érint. Ami különbség lehet, hogy többet kapsz egy-egy kommentért, én meg semmit, mert nem vagyok bérkommentelő, a másik, hogy engem érint, hogy mi történik a Balaton partján, téged meg nem, mert nincs ott érdekeltséged, de ezek apróságok.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.18. 20:14:14

@Ekrü: "Ha nem bírod a kritikát,ne írj blogot,vagy ne engedd ,hogy a tőled eltérő véleménnyel rendelkezők hozzászóljanak."

MUHAAAHAAAA!!!

Ez nem az én blogom, te vérostoba fideszjanicsár, hát még azt sem mondják meg neked a központban, hogy hová írsz kommentet?

6.Lenin 2022.04.18. 20:17:45

@élhetetlen:

Nem válaszoltam, mert nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem.
Nem fizet nekem se senki a kommentért, de az €-ban kapott nyugdíjam (egy részét €-ban kapom, mivel dolgoztam külföldön is)többet ér most, tehát nagy gondom nincs. Más meg oldja meg. Én is megoldottam.

élhetetlen 2022.04.18. 20:19:59

@Ekrü: „Akit listás mandátummal a pártja küld a Parlamentbe,az bizony úgy fog szavazni,ahogy a pártja kéri.”. Ez most válasz arra, hogy miért nem elég egy alkalmazott helyettük? A kérdés onnét indult, hogy minek kellenek az ellenzéki képviselők. Erre írtam, hogy, és minek kellenek a kormánypárti képviselők, elég lenne egy alkalmazott. De te ezt nem érted. Nem baj, megszoktam.
„levonjátok”. OK, hogy a többségi hordában élsz, de én csak én vagyok. Próbálj meg úgy szólni hozzám, ha mindenáron szólni akarsz.

Boldeone2 2022.04.18. 20:28:36

@6.Lenin: 1 ) nem kell hülyének nézni a választókat.
2) jobbat kell kínálni, mint a kormányon lévők."

Ez talán így működik a fejlettebb, polgárosultabb, nyugatiasabb országokban, de nem Kelet - Európában, a Balkánon vagy Ázsiában.
Magyarországon is èpp az ellenkezője igaz: az nyer, aki jobban hülyènek nèzi a választókat, aki durvábban , sikeresebben tud manipulálni, abban pedig Orbán a legnagyobb bajnok:
Bèke vagy háború " - csak azt ne mondd , hogy ez választás-narratíva-butaság működne egy normális országban , mert nem!
Európa szègyenországa lettünk , de Orbánnak sikerült eladni győzelemnek , ahogy az extrèm nagy covid - halálozásokat is
Ez egy premodern társadalom , irracionális , könnyen manipulálható tömegekkel

Randy Marsch 2022.04.18. 20:46:45

@zord íjász: ne égesd már magad ezzel a hülyeséggel

6.Lenin 2022.04.18. 20:48:02

@Boldeone2:

Fidesz kommunikációja nem lenne ennyire csapnivaló, szerintem ez az ellenzék még 10 %-ot sem kapott volna most 3.-án.

Pedig most lett volna esélye az ellenzéknek kormányváltásra, az előválasztásig. Utána mindent elcsesztek, még azt is amit , nem. lett volna szabad.
A többi a te önmosdatásod, érdektelen, semmitmondó. Szerintem mire jött ez a háborús mizéria, az ellenzék már mindent elvesztett.

Nézd meg az ellenzék összetételét, kikből is áll a következő Parlamentben.
Őrületes névsor. A következő választáson még nagyobb lesz a bukta.

Én nem szeretnék döglött lovat rugdosni. De a magyarázatok már nagyon röhejesek kezdenek lenni.

Sir Gombóc 2022.04.18. 20:53:10

@6.Lenin: jó. Akkor a Fidesz miért nézi hülyének a választóit? Mert azt teszi, tette amikor hazugságokkal kampányolt. Immár sokadjára.

6.Lenin 2022.04.18. 20:56:09

Talán még annyit érdemes megjegyezni, hogy a vereségre adott utólagos magyarázatok csapnivalóan gerinctelen emberekre utalnak.

Ha a parlamenti munkát is hanyagolni fogják, ebben az évszázadban esélytelenek lesznek a nyerésre.

Sir Gombóc 2022.04.18. 20:58:35

@élhetetlen: a Balaton és környéke jó példa. Látlelet az országban zajló folyamatok félresiklásáról. Vérlázító. És a természet pusztítását még nem is említettük.

6.Lenin 2022.04.18. 20:59:17

@Sir Gombóc:

Milyen hazugságról beszélsz? A Fidesz a magyar érdekek figyelembe vételét tartja elsődlegesnek, és az eddigiek folytatását.
Te ne próbálj a másik fejével gondolkodni, elég lenne a sajátoddal, de amint látom, az se megy.

Boldeone2 2022.04.18. 21:06:01

@6.Lenin: Fidesz kommunikációja nem lenne ennyire csapnivaló, szerintem ez az ellenzék még 10 %-ot sem kapott volna most 3.-án."

- Amiről te beszèlsz , hogy az ellenzèk "10%- ot sem kap" csak a diktatúrákban van. A haldokló plurális rendszer, èppen azt mutatja , hogy óriási bajok vannak a politikai rendszerrel

Őrületes névsor. A következő választáson még nagyobb lesz a bukta."

- A Fidesz nèvsora is őrületes , egy kiöregedő, leszerepelt , sok esetben korrupt bagázsról van szó! Szerintem èppen az ellenkezője igaz: az ellenzèk erősebb lesz a következő választáson , most tisztult a politikai kèp: a Jobbik szavazói eltűntek , talán új pártalternatíva is lesz
Ne feledjük , a Fidesz eredmènye, egy abszurd, pártállami szisztèmában született ! Előbb- utóbb lesz igèny a rendszerváltásra!

De, nèzzük csak... A való világ hamarosan rátok veri az ajtót:

- Extrèm infláció, romló forint
- Extrèm hitelkamatok
- Ikerdificit
- Ukrán háború kiszámíthatatlan hatásai
- Nagy bajok az önko rendszerben , egèszsègügyben ( forráshiány)
- Növekvő finanszírozási igèny, eladósodás
-Nemzetközi elszigetődès, erkölcsi bukás

Hamarosan a xar a nyakatokig fog èrni ès azt már ti is èszre fogjátok venni!

élhetetlen 2022.04.18. 21:08:56

@6.Lenin: Ne beszélj hülyeséget. „Nem válaszoltam, mert nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem.”. De, válaszoltál, itt a bizonyíték, csak arra nem válaszoltál, ami a felvetés volt. Ez így silány. „€-ban kapott nyugdíjam (egy részét €-ban kapom”. És hat évnyi munka utáni eu-s nyugdíjból te vagy az élet császára, ez nem baj, csak az a baj, hogy közben nem zavar, hogy az országnak mit jelent a forint értékvesztése.

6.Lenin 2022.04.18. 21:23:54

@élhetetlen:

Érdemben nem válaszoltam, mert nem láttam értelmét. A nyugdíjam egy részét kapom euróban -ban. Én majdnem végig vállalkozó voltam, tudtam, hogy a nyugdíjam kevés lesz, de megoldottam aktív időmben a pótlását. Mire elértem a kort, már nem érdekelt, hogy mennyi az annyi. Nekem is volt gondom a vállalkozással bőven, miért foglalkoztam volna mások ügyeivel?
Azért van a kormány, hogy ők az ország ügyeivel foglalkozzanak, én meg a sajátoméval. Az ellenzék hülyeségei meg végképpen nem érdekelnek.

Mindenki azzal foglalkozzon, ami rá tartozik.

élhetetlen 2022.04.18. 21:28:36

@Sir Gombóc: Csak sztori. Kenesi Alsóréti szabad strand. Bal oldalon volt egy vitorlás kikötő, nem zavartuk egymást. Most valaki kapott bővítési lehetőséget a strand felé, nagyobb lesz a forgalom, és, hogy „megvédjék” a strandolókat, lebójázzák, hogy meddig mehetnek be. A Balaton helyett kapunk egy nagy lavórt. A víz nagy része le van homokozva, ez jó a gyerekeknek, ezen kellett átjutni, hogy a szabad vízhez érj, de most már nem mehetsz oda, mert zavarod a vitorlások ki és bejutását az új kikötőbe.

6.Lenin 2022.04.18. 21:33:44

@Boldeone2:

A Fidesz most nyert 4. alkalommal kétharmaddal.

Orbán, és kormánya 2010 óta minden kedden bukott, ahhoz képest ma is jól néznek ki. Ha nem tudják megoldani a problémákat belebuknak, jön a jelenlegi ellenzék és mindenki, az ország is bukni fog a polgáraival együtt.
Remélem túlélem, ahogy Rákosit, Kádárt, és a többi gazembert is túléltem.

Te meg nyalogasd a sebeiteket, van bőven. Normális ellenzék nem csinált még ennyi marhaságot, mint a jelenlegi magyar ellenzék.

A Jobbik felszalámizta magát a hülye vezetői miatt, de tömegtámogatása soha nem lett volna. Nem látok olyant, aki bármivel is többet kihozott volna a pártból. Jakab biztosan nem, sőt a maradékát is szétverte.

6.Lenin 2022.04.18. 21:43:00

Drága Ellenzéki Honfitársaim!

Szavazni, véleményt mondani, álmodozni mindenkinek joga van, még ebben a mocskos diktatúrában is, de ha álmodoztok a bilit toljátok be az ágyatok alá, a lábnál. A kezetek ebben az esetben tuti nem fog belelógni.

További jó álmodozást!
jó8!
mindenkinek

Boldeone2 2022.04.18. 22:01:44

@6.Lenin: Fidesz most nyert 4. alkalommal kétharmaddal."

-Az talán èppen azt bizonyítja , hogy nem működik jól a plurális demokrácia, más szóval: " a pártok egyenlő versenye ès váltógazdálkodása" Egy normál demokráciában nincsenek ilyen választási eredmènyek, nincs állampartosodási folyamat!

Orbán, és kormánya 2010 óta minden kedden bukott, ahhoz képest ma is jól néznek ki "

- Azért ne feledd : a valósággal való szembenèzès ideje csak ezután jön el! Merkel elnèzte Orbán disznóságait, jött vagy 45 milliárd euro netto EU- forrás , volt zèro eurókamat, meg majd 10 èvig európai prosperitás, Orbán ebből èpített államrendszert magának! De!!- az EU - nèlkül pucèr a pitscha! A neheze csak most fog jönni!

Remélem túlélem, ahogy Rákosit, Kádárt, és a többi gazembert is túléltem"

- A hozzád hasonló gondolkodású emberekre èpültek az állampárti rezsimek Magyarországon, így a jövő remèlhetőleg jobb lesz!

élhetetlen 2022.04.18. 22:16:09

@6.Lenin: „Érdemben nem válaszoltam, mert nem láttam értelmét.”. A felvetésed az volt, hogy minek kellenek ellenzéki képviselők. Erre kérdeztem meg, hogy mire kell 133 kormánypárti képviselő, akiknek kötelező azt a gombot megnyomni, amit utasításban kaptak. Erre nem látod értelmét válaszolni. Vagy nem tudsz válaszolni?
A nyudíjadra fütyülök, de ez a hat évnyi eurós, ez silány.
„Mindenki azzal foglalkozzon, ami rá tartozik.”. Ha téged nem érdekel, hogy eladják a Klotikd palotákat, a Párizsi udvart, a fél belvárost, és alapítványokba nyomják a közvagyont, hogy adópénzből magánszállodát támogatnak milliárdokkal, hogy eladják a Balatont, a Velencei tavat, a Fertő tót, akkor ne mond azt, hogy egy gondolkodó ember vagy, mert csak egy szűk látókörű, csak a saját dolgait látó, senki vagy. Az egy dolog, hogy ezen nem lehet változtatni, pont az ilyenek miatt, mint te vagy, de mégis, minek örülsz? Hogy lyuk van a seggeden? Mert kb. ennyi.

Nzoltan 2022.04.19. 05:04:41

Szél bernadett mint kiemelkedő jelölt…..

Hát, szerintetek. A többség szerint meg csak egy mindenre alkalmatlan senki.
.

Ekrü 2022.04.19. 07:10:53

@zord íjász:
"Ez nem az én blogom, te vérostoba fideszjanicsár, hát még azt sem mondják meg neked a központban, hogy hová írsz kommentet? "- Hát az elég sz@r akkor neked, mert ugye akkor kénytelen vagy eltűrni,hogy mi is elmondjuk a véleményünket....:)))))

Ekrü 2022.04.19. 07:14:20

@élhetetlen:
"Ez most válasz arra, hogy miért nem elég egy alkalmazott helyettük?"-Nem.
"A kérdés onnét indult, hogy minek kellenek az ellenzéki képviselők. "- A kifogás nem azért jött ,mert a pártjuk álláspontját képviselik,hanem azért,mert láthatóan már azon morfondíroznak,hogy hogyan lehetne megoldani ,hogy lehetőleg be se kelljen menniük a Parlamentbe dolgozni....

Ekrü 2022.04.19. 07:25:28

@Boldeone2:
"Azért ne feledd : a valósággal való szembenèzès ideje csak ezután jön el! "- Ha már a valósággal való szembenézést emlegeted...Itt álltok egy óriási zakó kellős közepén és már megint ahelyett, hogy a valósággal szembenéznétek megy a másokra mutogatás. Nektek mindenki hibás, a nép, a választási rendszer, a Fidesz csak épp ti és az ellenzéki pártok nem. Mikor látjátok be végre,hogy ebből az ellenzékből a Gyurcsánnyal az élén NEM kérnek az emberek? Számtalanszor leírtuk azt is (neked is többször), hogy MZP NEM lesz jó választás, ahogy azt is,hogy a választás NEM matematika,ami működik papíron nem működik az életben.Nem összefogásdit kellett volna játszadoznatok,hanem hagyni hogy a pártok egymás ellen induljanak és akkor letisztult volna,hogy melyik párt az ami mögé az emberek hajlandók lennének beállni.A következő választáson pedig a győztes mögé teljes mellszélességgel beállni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.19. 07:47:04

@Ekrü:

A Zord Ballibász nagyon dühös, hogy a gyurcsányista Börnije bukott, adj neki időt, hogy lehiggadjon.

6.Lenin 2022.04.19. 10:01:58

@Boldeone2:

1 biztos, demokrácia nem azt jelenti ha ti, balibsi idióták vagytok hatalmon.
A választás, verseny, győzni a jobbiknak kell, nem a tehetségteleneknek.
A jövő? Remélem nem a mostani nyugati totális véleménydiktatúra lesz.

Merkel reálpolitikus volt. Mi is függésben voltunk tőlük, ők is tőlünk. Két politikát mutattak. 1et a háttérben, 1 másikat az elhülyített tömegeknek.
Meg is látszik az eredménye ma Európában.

Ma nagyobb szabadság van Mo-on, mint bárhol az EU-ban. Ezt ők is tudják, ezért támadják Mo-ot, mert féltik a hatalmukat.

Tévedsz, nem miattam voltak állampárti diktatúrák, hanem az olyanok miatt, mint te is vagy. Akik bármit bevesznek a kimosott agyukkal.

Én már 74-ben megmondtam egy véresszájú komcsinak, hogy 2000-re meg fognak bukni. Mert huzamosabb ideig nem lehet többet lopni, mint amennyit megtermelnek.
A másik, hogy elhülyített emberekkel nem lehet hosszútávon országot építeni.
ez lesz a nyugat veszte is, hogy agymosott tömegekre építenének erős várat. Nem fog menni. Nyilván nem hétfő reggelre fognak bukni, de a trend lefelé mutat már most is.
Tudja ezt az iszlám állam is, most készül megtámadni az EU-t, amikor a leggyengébb. Ezzel a vezetéssel nem fog menni semmi.

A jövő Európája nem éppen biztató. Jobb biztosan nem lesz, csak 1re rosszabb.

Boldeone2 2022.04.19. 10:14:18

@Ekrü: Ugyan, hagyjuk már a hülyesèget! Ha nem MZP a jó választás, akkor ki a jó választás? Ebben az átok rendszerben Ferenc pápát is elindulhatna, pillanatok alatt lekaraktergyilkolná a százmilliárdos propagandagèpzetet ( mèg annèlkül is megtettèk már: "migránspápa " stb
Ez egy torzult társadalommá vált, Orbán- rendszerben vagyunk, amely hasonlóan a többi pártállami rezsimhez , uralja az emberek gondolkodását ( mint anno a Kádár- rendszer , amikor 800 ezer párttag volt )

Nem összefogásdit kellett volna játszadoznatok,hanem hagyni hogy a pártok egymás ellen induljanak"

- Akkor Orbánnak nem 2\3- a lenne , hanem 80%-a a magának kreált , Európa egyik legaránytalanabb választási rendszerèben !
Az egèsz hazai pártrendszert egy kènyszerű kètpártiság irányába nyomták , nem èrvènyesíthetők pl az utólagos pártpreferenciák
Szèl Bernadett mindössze 1,8%- al vesztett , a Kutyák+ Gatyám 4%- ot kaptak ugyanott. De, lehetne beszèlni a választói körzethatárok átrajzolásáról ( falu+ nagyváros együtt) a körzetnagyságok aránytalanságáról is

Ezek nyilván nehezítik a kormányváltást, minden szempontból ès kènyszerű választási szövetsègekbe terelik a pártokat, de a leglènyegesebb momentum mègis az, hogy Orbán 12 èv alatt teljesen leuralta a társadalmat , a saját , nèha perverz, populista narratíváit hatèkonyan terjeszti - mögötte a teljes államgèpezet ereje, hatalma
Ezzel kellett volna MZP- nek szinte egyedül felvenni a versenyt...
Ez egy torzult társadalom már , olyan mint az orosz , az emberek ott is elhiszik , hogy jogszerűen folyik a nèpirtás Ukrajnában , illetve, nincs is semmi. Egy aljas , gyilkos diktátor vezeti az országot , mègis követi a nèp...A propaganda ereje óriási. Orbán nyilván nem Putyin , annak csak szoft kiadása, de a rezsimèpítèsben már lehet le is hagyta...

Lehet mondani , hogy tegyen többet az ellenzèk, de vajon gúzsba kötve lehet- e táncolni? Semmilyen pènze, mèdiája, vagy olyan hatalmi eszközei nincsenek mint Orbánnak. Èppen Szèl Bernadett volt az , aki pl a legtöbbet tett ellenzèki politikuskènt , a gyermekeket èrt abúzusok ellen, a fejkvóta növelèsère, ehelyett egy pártállami csinovnyikot választottak meg....

Orbán bármit megtehet, ez egy ilyen ország, mèg az erkölcstelen , európában elítèlte putyinista politikát is a saját javára tudta fordítani : Háború vagy bèke " - ekkora agymosást !
A közvetlen családtagjai milliárdos állami megbízásokat akvirálnak, a fèl Balaton a Tiborc fiúè, Lölő a falutárs dollármilliárdos, az egèszsègügyet sikerült szètvágni , 40+ ezer covid halott, stb ...Lehetne sorolhatni az ordító politikai hibákat, bűnöket napestig ...

Olyan dolgokèrt, amelyek itt törtèntek , már règen elbukott volna egy miniszterelnök nyugaton , de annak kb az 1\100 is elèg, lsd : Sebastian Kurz..

Magyarország belesett a saját csapdájába : itt "kellett " a Horthy- rendszer, a Kádár- rendszer, most meg az Orbán - rendszer ...
Hazug a bal ès jobb felosztás is , mivel nem lehet a társadalmat ezekbe a kalodákba terelni a 21. században
Pálinkás vagy MZP ès mèg sokan mások az ellenzők között sem mondhatók baloldalinak. Erre a rendszerre erkölcsi alapon nemet kellene mondani , politikai beállítottságtól függetlenül , no persze ezeken a premodern társadalmi alapokon nem lehet .Az 56- os Kádárból is a nihilista kisember hőse lett , ahogy most a családi vállalkozáskènt Magyarországot üzemeltető Orbánból

6.Lenin 2022.04.19. 10:22:20

@Boldeone2:

" Erre a rendszerre erkölcsi alapon nemet kellene mondani , politikai beállítottságtól függetlenül "

Megtörtén 20220.4. 03-án. Csak fordítva, mint gondoltátok. És nem csak az agy mosott fideszesek szavaztak a tehetségtelen ellenzékkel szemben. Ennek az ellenzéknek vége. Jobb lenne neked is, ha végre belátnátok. Kellene egy normális gárda, normális emberekkel, talán még én rájuk szavaznék.

Boldeone2 2022.04.19. 10:35:50

@6.Lenin: Soha nem voltam " ballipsi " ellenben , az ilyen vèn hülye illibsik miatt mint te , alakultak ki Európában az eltorzult politikai rendszerek

választás, verseny, győzni a jobbiknak kell, nem a tehetségteleneknek."

- Az neked milyen politikai verseny , ahol az egyik fèlnek sokszoros anyagi erőforrásai vannak , teljesen uralja a társadalmat ès közmèdiát? Semmilyen ! Versenyezzen már a Barcelona a Kisvardával a BEK - ben.....Kb. hasonló erőviszonyok vannak

Mi is függésben voltunk tőlük, ők is tőlünk"

A nèmetek soha nem voltak tőlünk függèsben , ellenben a magyar gazdaság szinte teljes mèrtèkben a nyugati gazdaságtól függ, ahogy a fejkesztèsi forrásokat is ők adják , anèlkül xart vágna a kerèk!

másik, hogy elhülyített emberekkel nem lehet hosszútávon országot építeni.
ez lesz a nyugat veszte is, hogy agymosott tömegekre építenének erős várat. Nem fog menni. "

- A nyugat - köszöni - mèg mindig jól van, ellenben azok az államok amelyek az agymosott tömegekre , a nèphülyítèsre èpítenek , mind rosszul , lsd Oroszország, Törökország , Belorusz
A Fidesz ès a Pis is az EU- tagságból származó előnyökből kovácsolta hatalmát , anèlkül még csak kb úgy nèznènek ki ,mint Belorusz vagy Szerbia az országaik

A jövő Európája nem éppen biztató"

- Ezt terjeszti a putyinista mèdia , meg a politikai szèlsőség, ezzel szemben csak az EU- ban jövő, akinek van egy csepp esze, belátja

6.Lenin 2022.04.19. 10:46:00

@Boldeone2:

Beszélsz összevisza mindenféle marhaságot. Nem is érdemes mindenre válaszolni, mert értelmetlen.

Felsoroltál néhány országot, de akkor nézzük a trendeket.
Vannak, amelyek jönnek ki a gödörből, és van egy szövetség, amelyik éppen elindult a gödör felé.

A túlélés záloga, ha valaki a trendeket időben észreveszi. Van, aki nem.

Pl mai magyar ellenzék, bele is bukott, de még most is kapálódzik ahelyett, hogy lépne már a helyes irányba. A totális bukásuk mindenképpen elkerülhetetlen lesz.

Sok szövegnek híg a leve.

vackor1 2022.04.19. 14:54:44

@6.Lenin: 6 évnél mennyivel többet éltél és dolgoztál külföldön ?

6.Lenin 2022.04.19. 15:09:32

@vackor1:

Néhány hónappal, de nem jött ki egy teljes év. Gondolom, hogy azért kérded, mert ezért nem adnak túl sok eurót, ez igaz is, de gyenge Ft-ban se sok. Itt csak annyi a lényeg, hogy engem nem zavar, ha gyengül a Ft.
Ha más okból kérdezted, akkor bocs.

vackor1 2022.04.19. 15:48:52

@6.Lenin: Értem. Csak azért kérdeztem, mert többször hivatkoztál már erre . Az összegét csak te tudhatod, nincs is jelentősége, nem ezért kérdeztem, hiszen azt nem tudjuk melyik államból kapod és milyen munka-milyen bére után, de €-t írsz, így talán Ny-Európa lehet, - én is éltem több országban is, ezért tudom- pl. németeknél már 5 év munka után kapsz pár €-t , franciák-spanyolok csak 15 év után adnak minimális nyugdíjat ( azt hiszem osztrák is 15 év ), bár ha külföldön nem is éred el a minimálisan elvárt szolgálati időt, akkor sem "veszik el " az ottani bejelentett időd, valamiképpen beszámítják. Nincs jelentősége, de valóban - ahogy írod-, CSAK abból nem gondolom, hogy bárki megélne.

6.Lenin 2022.04.19. 15:58:52

@vackor1:

Ha jól tudom, sok országgal már van Mo-nak szerződése, hogy összevonják a szolgálati időt a nyugdíjas kor elérésekor.Mivel nálunk is dolgoznak külföldiek. De ahogy írod te is ezek lényegtelen kérdések, másoknak.
Eleinte dollárban kaptam, csak később lett euróban fizetve. De mivel vállalkozóként se volt elve kilátásom hatalmas nyugdíjra, gondoskodnom kellett előre, hogy majd miből is fogok megélni. Megoldottam. Ennyi a lényeg.

élhetetlen 2022.04.19. 20:47:57

@Ekrü: Ne röhögtess! Hogy lehet úgy dolgozni, hogy 12 év alatt semmilyen javaslatodat nemhogy nem fogadják el, de még csak nem is beszélnek róla, nem is tárgyalják? Ha ez ellen látványosan tiltakozik valaki, olyan büntit kap, hogy a gatyája is rámegy. Bemegy dolgozni az ellenzéki képviselő, esélye sincs, hogy bármit elérjen, legfeljebb megkopasztja a házelnök. Be kéne vezetni, mint a gyerektartásnál, hogy csak a fizetés adott százalékáig lehessen havonta büntetni, de te ezt nem érted.

CoachCo 2022.04.25. 10:16:49

@zord íjász: kommentcsúcsot értem el ezzel az írással... valaki kérdezte, nincs-e itt admin, mert némelyik egészen színvonal alatti. Én meg azt gondolom, a kommentek is hozzátartoznak a blogoláshoz, hisz ha én bevállalom a véleményemet nyilvánosan, akkor számoljak azzal a következménnyel, hogy bárki hozzászólhat. Na persze ha nagyon gáz, akkor azt nem engedem be, de nekem magas a toleranciaszintem. Hozzászoktat a közéletünk. ez van. Még jó, hogy van, akit személyesen is ismerek, akivel néha konzultálhatok...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.25. 16:06:16

@CoachCo: "...Én meg azt gondolom, a kommentek is hozzátartoznak a blogoláshoz,..."

Igen, hozzátartoznak.

"...akkor számoljak azzal a következménnyel, hogy bárki hozzászólhat..."

Igen, bárki hozzászólhat, de ez nem jelenti azt, hogy mindent tűrni is kell.

"...de nekem magas a toleranciaszintem."

A szellemi műhelyed bemocskolása és a kattintásszám növekedése által okozott élvezet között meg kell/meg kéne húzni a határokat és meg kell találni az egyensúlyt. Az itt kommentelők közül 3 közismert echte fideszjanicsár-propagandista, orosz ügynök és /vagy vegytiszta autista/skizofrén/aspergeres...a diagnózis tekintetében megoszlanak a vélemények, de legealábbis konkrétan családirtással fenyegetőző full kategóriás elmebeteg. Vagyis nem a poszthoz szólnak hozzá –jól láthatóan kiderült, hogy el sem olvassák/olvasták a posztot –hanem a központi mantrát tolják.

Nagyon sok blogger teljesen felszámolta a kommentelést (Médianapló, Forgókínpad, Bekiáltás...) vagy ha hagyja, akkor kőkeményen kitakarítja a szemetet (Örülünk, Vincent?), vagy beszüntette részben emiatt a blogolást, mivel ezek a férgek lehetetlenné teszik az értelmes diskurzust, normális beszélgetéseket...vagyis pontosan azt teszik, ami a munkájuk: megsemmisítik a maradék virtuális terepet is, ahol bármiféle eszmecsere folyhat.

Nagy öröm lehet, ha pörög a számláló, de a trollok, fidesz propagandisták nem a minőséget emelik, hanem lehúzzák a blogot a mocsokba.

Nem árt észnél lenni, hogy mit tűr az ember, mit áldoz be az adott poszt, adott blog népszerűségéért.

6.Lenin 2022.04.25. 16:28:18

@zord íjász:

A nem fideszes kommentelők közt sokkal több az igen alacsony szinten kommentelő, akik csak szinte az anyázáson kívül túl értelmes dolgokról még nem írtak.
Nem beszélve a nick tolvajokról, akik más nevében írogatva próbálják lejáratni a más véleményen lévőket.

Ahol letiltják, vagy kitiltják a kommnetelőket, azok a propaganda blogok.
Az mire jó, ha nem kap visszajelzést a véleményéről?
Vagy honnan tudja, hogy a valóságról ír, vagy hazudik?

Mi az értelme az egyoldalú diskurzusoknak?
2007 óta figyelem ezeket a felületeket és megfigyeltem, hogy az egyoldalú véleményeket engedő blogon egy idő után egymást kezdik mocskolni az előtte egy véleményen lévők is.

Azt is fel lehetne hozni, hogy az érdektelen blogok nyilván irigylik a látogatottabb blogokat. Ez is benne van a pakliban.

6.Lenin 2022.04.25. 17:16:15

@zord íjász:

Ezzel mit szerettél volna tudatni?
Csak neked lehet igazad?

Én vállalom, hogy kiket támogatok, és miért. Talán kétségbe vonod a jogomat erre?

Szerintem az égadta világon semmit nem cáfoltál amiről a poszter is írt, és én is.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.25. 17:22:33

@6.Lenin:

Még azt sem érted, amit saját magad írsz. Így fejezted be a kommentedet, ezért adtam a linket fentebb:

"Mind1, ha részedről értelmetlen a további, akkor elfogadom. Ámen!"

Tartsad magad ehhez, amire ámeneztél, ha egyáltalán tudod, hogy mit jelent. Ne szólj hozzám többé, nekem pedig eleve eszemben sincs hozzád, mert nincs semmi, amiről mi ketten beszélgethetnénk.

6.Lenin 2022.04.25. 17:41:57

@zord íjász:

Lenne miről, de nem tudsz érvelni az igazad mellett.
süti beállítások módosítása